fan vad skönt att bara ha mens när man slåss!

solen är reko, han får stanna. och fyfan, jag tror jag har börjat gilla måndagar!
man blir lite glad av att skita i allt man måste och borde göra och istället syssla med precis det man känner för. bra saker: ljudeffekter, att fira nana, ta vidriga bilder med okänd persons kamera, bruncha i solen som plötsligt övergår till snöstorm, att ha vattenkrig på toaletten, middagar med linda, att stört odiskret spana in coola tröjor på ica, att prata jättelänge i telefon med fina vänner, läsa slitz i bastun (måste erkänna att jag är lite besviken..) lampor som tänds så fort man drar ner brallorna, hänga på kebaben efter sista bussen från landet, få smarta små tips, resesällskap, att gå på bio på söndagskvällar, fira kajsa, gå promenader i solen (INTE att halka ner flera meter djupa vattenpölar), att posa med gitarren i badkaret, att skratta för mig själv åt påsar med hål i när ingen annan förstår, när frööjds egna dag plötsligt uppenbarar sig, att helt random släppa allt man har i händerna,  nya bloggar, att sova över, få hakmassage, skicka knasiga sms, leta efter trattar, när allt man vill säga sipprar ut ur munnen så lätt, att slänga biffar på golvet, att spotta illa kvickt och skratta när jag inser att jag stoppat in den i munnen igen, att byta skor, att vara heelt övertygad om att jag har superkoll när vi har glömt minst fem saker, missa två bussar och tröstäta munk, mail, när man kan hinna med allt det och massa mer på en helg och allt känns så lätt. eeeey, jag tror våren är på g. jag gillar livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0